Bandung dag 1: wedstrijd selectie west Java - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van tanahairbeta - WaarBenJij.nu Bandung dag 1: wedstrijd selectie west Java - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van tanahairbeta - WaarBenJij.nu

Bandung dag 1: wedstrijd selectie west Java

Door: Tanahairbeta

20 Maart 2011 | Indonesië, Bandung

Vanmorgen vroeg opgestaan om 07.30 uur. Lekker ontbeten. De verzorging in het hotel is erg goed en je kunt echt merken dat dit een 5 sterren hotel is. Naar mijn mening allemaal net iets te sjiek. Na het hotel zijn we naar het stadion gegaan om te trainen. Het basis team van gisteren heeft wat uitgelopen en de reserves hebben een korte training afgewerkt. Het veld is slecht en de westrijd die we vanmiddag hier spelen zal dus een zware pot worden. Na de training zijn we naar het hotel gegaan om ons te douchen en omkleden want we moesten om 12.00 uur bij de gouverneur van west Java zijn. Hier kregen we een kleine rondleiding door het pand en werden boven in allerhoogste kamertje neergezet met verse fruitsapjes. Erg mooi, je had uizicht over heel bandung. Na hier wat gedronken te hebben zijn we naar beneden gegaan om innde lunchroom naar wat speeches onder het genot van traditionele Bandung muziek te lunchen. De muziek werd live gespeeld. Ik heb wel eens mooiere muziek gehoord maar het ging om de gedachte die er achter zat. Lunch was lekker. Om 14.00 uur weer naar het stadion gegaan voor de wedstrijd. We speelden tegen een regioteam van west Java. Erg goed team en mede door de conditie van het veld en de vermoeidheid van de spelers verloren we de wedstrijd met 4-1. De scheidsrechters hielpen niet echt mee en gaven een penalty en floten veel buitenspel etc. Het gewwonlijke valsgespeel door de indigestie leiding. Na de wedstrijd zijn we naar het hotel gegaan. We hebben ons omgetrokken etc om in de stad wat te gaan eten. We zijn gaan eten in een typisch indonesich restaurant waar je een aantal profijten aanwijst die ze dan bakken en daarna naar jouw tafel brengen. Je kon kiezen tussen inktvis, garnalen kip, bief, long, lever etc. Hier en daar liepen wat mieren over het eten maar die zouden toch wel doodgebakken worden, hahaha. De meeste vonden het in eerste instantie niks maar achteraf was het toch wel lekker. Je moest natuurlijk met de handen eten. Weer eens wat anders zullen we maar zeggen. Ik realiseer mij nu dat we toch wel al veel leuke dingen hebben meegemaakt en dat de reis voor iedereen een geweldige ervaring is. Terug gekomennin de hotel lobby kregen we het nieuws dat de wedstrijd werduitgezonden op antv. Iedereen is de wedstrijd gaankijken en heeft met de telefoon opnames gemaakt vannhun eigen acties etc. De wedstrijd werd op de landelijke televisie uitgezonden en was in heel Indonesië te volgen. Professioneel met inzoom effecten, herhalingen, slow motionnacties. Net als op studiosport werd er in de pauze geanalyseerd door de indonesiche umberto tan. Iedereen reageerde zo van, wow, wat vet om jezelf op deze manier op de tv te zien. Na de uitzending gezien te hebben is het grootste deel gaan slapen. Een aantal man zijn in de lobby blijven zitten een 6 man zijn naar een karaoke bar gegaan waar ze vele Indonesische liedjes hebben gezongen. Ik ben niet meegeweest maar zij hebben het super gezellig gehad hoorde ik achteraf. Morgen vertrekken we weer richting Jakarta om daar het vliegtuig naar Bali te nemen.

• 22 Maart 2011 - 02:23

Ambon:

Ik zie erg veel negatieve reacties hier over de jongens die in indonesie aan het voetballen zijn. Wat ik er tot nu toe van begrepen is dat zij toch wel het een en ander voor de Molukken hebben gedaan. Ze hebben door hun komst er voor gezorgd dat het stadion van ambon voor € 700.000 opgeknapt wordt. Ze zijn naar alle eilanden van hun afkomst geweest en hebben het zogenaamde geld waarmee ze omgekocht zouden zijn door de RI achtergelaten bij hun familie op de Molukken. Ze hebben het ziekenhuis van Ambon bezocht en daar vele zieke mensen blij gemaakt en ook weer een financiële bijdrage geleverd aan de kinderafdeling.

Er zal wel veel meer gedaan zijn door de jongens, maar dir is wat ik er van begrepen heb. Ben benieuwd wat al die mensen die hier zoveel klagen daadwerkelijk zelf hebben gedaan om de Molukken te helpen. En dan bedoel ik geen woorden maar daden.

• 22 Maart 2011 - 08:01

Triest:

principes zijn niet te koop. Jullie hebben je laten misbruiken voor propagandadoeleinden niet meer en niet minder. De Tour is uiteindelijk mislukt omdat van bronckhorst tijdig inzag dat hij ook zou worden misbruikt voor de indonesische propaganda. Denk de volgende keer goed naar voor dat je weer in het vliegtuig stapt en vooral de ouders moeten zich schamen.

• 22 Maart 2011 - 08:19

@ Triest:

Je moeder moet zich schamen!
    achterlijke hond.

• 22 Maart 2011 - 14:35

General Wattimena:

triest jij kan echt makkelijk lullen terwijl je in Nederland geniet van je weelde terwijl je achter je computer naar beelden kijkt van youtube hoe verschrikkelijk het is op de MOlukken....
    Commentaar leveren mensen opruien en zelf geen reet doen. Sta op en doe wat dan mobiliseer die jongens die naar schiphol willen koop een ticket naar de molukken en ga vechten daar dan. Als jij zegt principes zijn niet te koop wat doe je dan in Nederland...profiteren van waar mijn opa's vor hebben gevochten de een op de molukken de ander op Nieuw Guinea...

Ankatan Perang Republiek Maluku Selatan is er niet meer... Isa ada sohbat kita!!!!
    Sabar sabar dalam susah sohbat ku djangan tjuma deng bibier sadja!!!!

Weet je triest je hebt de juiste naam gekozen want JIJ bent triest je bent een schande voor alles waar jij voor staat want terwijl je met 1 vinger naar die jongens wijst wijzen er drie terug en dat is dat je nog steeds gekolonialiseert bent Triest. JIj dient de Witte God met al zijn rijkdommen!!!
    De hollanders hebben in jouw ogen niets verkeerds gedaan HULDE aan Giovanni de oranje leeuw laat je niet in je hempie staan !!!malu malu malu...als je een vent bent
    zeg je ey deze dialoog wil ik aangaan maar niet anoniem...ik daag je uit bij deze
    stop met het zaaien van haat want juist door klootzakken als jij krijg je nog meer verdeeldheid...