Ambon Laatste dag - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van tanahairbeta - WaarBenJij.nu Ambon Laatste dag - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van tanahairbeta - WaarBenJij.nu

Ambon Laatste dag

Door: Tanahairbeta

17 Maart 2011 | Indonesië, Ambon

We zijn vanochtend vroeg opgestaan en hebben rond 8.00 uur ontbeten. Een aantal jongens die de roots op ambon hebben zijn samen met begeleiding naar de dorpen gegaan en hebben zelfs hun ouderlijke woningen bezocht.
1) familie Pesulima
2) Familie Nunumete

De andere spelers zijn begonnen met koffers inpakken en alvast alles klaar te zetten voor het vertrek naar airport ambon. We hebben nog even de laatste lunnch op ambon gehad en vervolgens zijn we naar het ziekenhuis van ambon gereden. Hier verbleef een groep artsen uit nederland een aantal weken en zij hadden ons per email gevraagd om een keertje langs te komen. Bij aankomst in het ziekenhuis werden we ontvangen en vervolgens rondgeleid door het ziekenhuis. Het doel was de kinderafdeling bezoeken. Toen we aankwamen op deze afdeling mochten we onze voetbalshirts uitdelen aan de zieke kinderen.Ik moet zeggen dat het ons allemaal erg raakte om te zien onder welke omstandigheden kinderen daar verblijven. De hygiene is niet optimaal, maar ze worden wel goed verzorgd. Zelf heb ik mijn shirt gegeven aan een meisje van de leeftijd van mijn tweede dochter. dit meisje had een vermageringsziekte. Haar armen en benen waren zo heel dun etc. Dat raakt jouw enorm moet ik zeggen. We hebben vervolgens met de spelers nog geld bij elkaar gelapt en overhandigt aan de zusters. Het is natuurlijk onbetaalbaar wat die zusters daar doen, maar wij hopen met deze kleine bijdrage toch een steentje bij te dragen aan de verbetering van deze afdeling.

Vervolgens zijn we naar de afdeling radiologie gegaan waar de nederlandse doctoren aan het werk waren. We hebben hier ook nog wat voetbalshirts uitgedeeld en een fotosessie gehouden.
natuurlijk volgde al snel het hele personeel van het ziekenhuis. Daarna zijn we op de bus gestapt om naar airport ambon te gaan. Hier werden we weer in de vipruimte ontvangen en voorzien van allerlei lekkere hapjes en sapjes. Na een uurtje wachten gingen we natuurlijk weer te laat naar het vliegtuig. we hoeven niet in te checken of zo want we zijn sterren, hahahaha. het hele vliegtuig zat weer te wachten op ons. Zelf vind ik dit niet al te prettig maar ja we moeten organisatie volgen.

Het vertrek op ambon maakt natuurlijk voor velen een apart gevoel los aangezien je toch ergens weggaat waar je je thuis voelt.

Toen we in het vliegtuig zaten naar jakarta en de tussenlanding maakte in makassar kregen we een nieuwtje dat minder leuk was. Joas was niet op het vliegtuig gestapt omdat garuda zijn tickets niet geaccepteerd had vanwege een bommelding in jakarta. Aangekomen in jakarta kregen we het nieuws dat ons programma waarschijnlijk aangepast zou worden en eventueel verkort zou worden. Er stond natuurlijk enige hectiek en na een paar uur vergaderen kwam er inderdaad uit dat we de 21e terug zouden vliegen naar nederland. We hebben vervogens met de groep overleg gepleegd en de diverse scenarios naast elkaar gelegd. Defenitief is op dit moment dat we een wedstrijd spelen in jakarta en dat we waarschijnlijk een wedstrijd spelen in bandung en waarschijnlijk de trip eindigen met 3 dagen bali. Op dit moment is no steeds niets duidelijk en wij houden jullie op de hoogte. We hebben daarna samen gedineerd en vervolgens de avond met een paar drankjes

• 18 Maart 2011 - 12:28

Mieke:

hoi allemaal. Hoop dat Joas zich intussen weer bij jullie gevoegd heeft. dat zal wel schrikken zijn geweest. Wat een onduidelijkheid allemaal. Gelukkig dat jullie toch nog een wedstrijd kunnen spelen in Jakarta, want dat is toch jullie uitgangspunt. Geniet ervan! Wat er verder allemaal besloten word......ik lees het wel.
    Heel veel liefs vanuit Venlo x Mieke

• 18 Maart 2011 - 13:45

Josie:

Beste Allen,

Ik hoop dat ondanks de tegenslagen van de afgelopen 48 uur, jullie er toch nog van kunnen genieten.

En Joas zal nu toch wel weer bij de groep zijn??

Lees wel wanneer jullie je wedstrijd gaan spelen.

Sterkte en heel veel succes..!!
    groeten uit 's-Hertogebosch

• 18 Maart 2011 - 15:31

Nick Munz:

jammer dat het zo onduidelijk is allemaal ,maar die dagen pakken ze je niet meer af.
    nicky heb je nog cendol
    geproefd lekkerder dan bij oma gr fam.munz aan iedereen
    p.s didi en johnny te gek man die verslagen en die fotos en zeker al die rompslomp.

• 18 Maart 2011 - 16:47

Kelly:

Gewoon blijven genieten en dankbaar zijn voor alles wat jullie mee mogen maken..
    Positief blijven en lekker voetballen daar!!!!

• 18 Maart 2011 - 17:17

Lea :

Dat is niet zo n leuk nieuws .Ik hoor wel hoe het afloopt . Veel succes met de wedstrijd!!!

• 18 Maart 2011 - 17:23

Juliette:

Jongens,

Jullie hebben in iedergeval de eerste week een top week gehad op abmon en gevoetbald.
    Hoe het ook loopt geniet ervan en de afgelopen week kan niemand van jullie afpakken.

Succes jongens!!!! groetjes uit Breda

• 18 Maart 2011 - 18:42

Priscilla Magee:

David, Yoram, Mahiri en de andere guys. Zet 'm op. Maak er wat van de laatste dagen en laat zien dat je ondanks tegenslagen je kop niet er onder houdt en geniet aub van de komende wedstrijd. Want het gaat om het voetballen, daar gaan jullie voor. En onthoud dit. Het leven is vol verrassingen, leuke, minder leuke en helemaal geen leuke. Maar heb altijd vertrouwen in jezelf. Het komt goed jongens.
    Wij zijn trots op jullie. Veel liefs van ons allen hier uit Ede (mama, tante Cill)

• 18 Maart 2011 - 19:00

Etus Pesulima:

Onze jongens zullen ondanks tegenvallende momenten, laten zien waarvoor deze reis uiteindelijk bedoeld is. Daar ben ik van overtuigd !!!

Langs deze weg wensen wij,
    John, Didi, Max, Piet en uiteraard DE SPELERS
    dan ook Suc6 !!!

• 18 Maart 2011 - 21:04

ORANG OUW!:

Hallo allemaal
    ik wens jullie morgen allemaal heel veel succes
    we kijken morgen ook naar de wedstrijd om tien uur op internet

Kusjes van Mama,Papa en Adi voor Kaka Marpel

• 19 Maart 2011 - 07:03

E Pesulima:

Op welke site van het internet komt de voetbalwedstrijd en is het om 10.00 ochtend of avond
    Jongens wees neutraal het gaat om voetbal
    Sterkte met de wedstrijd ben zeer benieuwd

groet

Eli Pesulima

• 19 Maart 2011 - 07:59

Orang Ouw:

Op www.mivo.tv en moet je zoeken op transtv of rans7 of antv. Als het goed is spelen zij zaterdag vanmorgen om 10.00 uur Nederlandse tijd.

• 11 April 2011 - 15:00

RMS:

Jullie lopen met shirts van: INDONESIA Tanah air beta,

Terwijl het moet zijn: Maluku Tanah Airku

Het ziet er allemaal onshuldig uit, maar dit is precies wat de indonesische regering wilt! Langzamerhand de molukken.... zich indonesie laten voelen... zodat de RMS gedachte helemaal weg is.

Van Bronckhorst werd na het WK gevraagd om op bezoek te komen bij de president van Indonesie (meneer Yudhuyono). Gio van bronckhorst weigerde dit! Omdat hij Molukker is! Hij zei tegen de president. Je vermoord mijn volk, marteld mijn volk, en als een molukker iets goeds doet dan wil je hem op eens op bezoek en met hem praten, om er politiek misbruik van te maken... en doen als of hij indonesie is?

INDONESIA FUCK OFF,

MENA MURIA